
Wymogi rynku sprawiają, że nawet największe firmy regularnie decydują się na zmianę wizerunku a wraz z nią na wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej. Siłą rzeczy razem z nią wymianie ulega wiele elementów, mających charakter reklamowy. W ich przygotowaniu nieoceniona jest pomoc agencji reklamowych, które potrafią zrealizować nawet najśmielsze pomysły.
Agencja reklamowa a jej pomoc w zmianie logo
Najważniejszym elementem, który ulega zmianie przy okazji rebrandingu, jest logo firmy. Znajduje się ono na wszystkich materiałach reklamowych, a do jego elementów (kształtu, kolorystyki) odwołują się m.in. elementy wyposażenia wnętrz firmowych a także różnego rodzaju gadżety i strona internetowa. Wszystkie one również na ogół ulegają stopniowemu przeobrażeniu przy okazji rebrandingu. Stąd bardzo ważne jest stworzenie, z pomocą agencji, atrakcyjnego logotypu.
Punktem wyjścia współpracy z agencją reklamową jest jednak omówienie aktualnie istniejącego logo oraz ustalenie potrzeb klientów, czyli wybranych firm planujących zmianę wizerunku. Efektem tych rozmów może być jedynie odświeżenie logo lub stworzenie całkiem nowego. Specjaliści z agencji reklamowej pomogą ustalić priorytety i na życzenie stworzą nawet kilka wariantów logotypu.
Po dokonaniu ostatecznego wyboru można przystąpić do produkcji materiałów reklamowych, odpowiadających nowemu wizerunkowi. Tu również agencja reklamowa jest nieoceniona, dzięki swemu doświadczeniu i wiedzy o dostępnych możliwościach.
Udział agencji reklamowej w tworzeniu identyfikacji
Nowe logo w ramach rebrandingu będzie musiało się znaleźć w danej firmie na ogromnej liczbie elementów o charakterze reklamowym. Wśród materiałów, które agencja reklamowa może dla nas stworzyć, znajdują się elementy:
- typowe dla reklamy zewnętrznej (tablice reklamowe, druki wielkoformatowe, szyldy, kasetony),
- o charakterze poligraficznym (wizytówki, ulotki, kalendarze, papier firmowy).
Ze względu na bogactwo możliwości związanych z materiałami reklamowymi może się zdarzyć, że interesujący nas element nie jest widoczny w ofercie danej agencji reklamowej. Dzieje się tak często w przypadku mniej popularnych projektów. Nie oznacza to, że agencja nie jest w stanie go wykonać. Warto się dowiadywać o możliwość realizacji niezależnie od oryginalności materiału, gdyż często agencja reklamowa ma odpowiednie narzędzia i może się podjąć wykonania materiału spoza oferty.
Rebranding to patent na odświeżenie marki – pod warunkiem trafionego pomysłu na nową identyfikację. Mając nowe logo i zestaw projektów materiałów reklamowych, dana firma jest gotowa w znacznym stopniu na zaistnienie z nowym wizerunkiem. Teraz wystarczą działania informacyjne, aby wszyscy zainteresowani dowiedzieli się o zmianie.