
Antropologia, badania nad kulturą i ludzkimi społeczeństwami, bada modę, pytając, dlaczego niektóre style są uznawane za społecznie właściwe, a inne nie. Pewien sposób jest wybierany i staje się modą definiowaną przez ludzi jako całość, więc jeśli dany styl ma znaczenie w istniejącym już zestawie przekonań, że styl stanie się modą. Według Teda Polhemusa i Lynna Proctera, moda może być opisana jako ozdoba, z czego są dwa rodzaje: moda i moda antymodowa. Dzięki kapitalizacji i komercjalizacji ubrań, dodatków, butów itp. to, co niegdyś stanowiło przeciwmodę, staje się częścią mody w miarę zacierania się linii między modą a modą.
Personalne szkolenia ze stylizacji
Definicja mody i mody jest następująca: Moda jest stała i zmienia się niewiele w czasie. Anti-fashion różni się w zależności od grupy kulturowej lub społecznej, którą się kojarzy lub w której się mieszka, ale w obrębie tej grupy lub miejscowości styl niewiele się zmienia. Moda jest dokładnym przeciwieństwem mody przeciw-mody. Moda bardzo szybko się zmienia i nie jest związana z jedną grupą lub obszarem świata, ale jest rozproszona po całym świecie wszędzie tam, gdzie ludzie mogą łatwo się ze sobą komunikować. Na przykład, suknia koronacyjna Queen Elizabeth II z 1953 roku jest przykładem antymody, ponieważ jest tradycyjna i nie zmienia się w żadnym okresie, podczas gdy suknia z kolekcji Dior’ a z 1953 roku jest modą, ponieważ styl będzie się zmieniał w każdym sezonie, gdy Dior wychodzi z nową suknią zastępującą starą. Niektóre firmy proponują wręcz usługi osobistych stylistów lub szkolenia ze stylizacji.
Szkolenia ze stylizacji online
W sukni Dior zmienia się z sezonu na sezon długość, krój, tkanina i haft. Anti-fashion zajmuje się utrzymaniem status quo, podczas gdy moda zajmuje się mobilnością społeczną. Czas wyrażany jest w kategoriach ciągłości w modie przeciw-modowej i jako zmiana mody. Moda ma zmieniające się tryby ozdabiania, podczas gdy moda posiada stałe tryby ozdabiania. Rodzime i chłopskie sposoby ozdabiania są przykładem mody. Zmiana w modzie jest częścią większego systemu i jest skonstruowana tak, aby była świadomą zmianą stylu.
Dziś ludzie w bogatych krajach są związani z ludźmi w biednych krajach poprzez utowarowienia i konsumpcję tego, co nazywa się modą. Ludzie pracują przez wiele godzin w jednej części globu, aby produkować rzeczy, które ludzie w innej części globu pragną konsumować. Przykładem tego jest łańcuch produkcji i konsumpcji obuwia Nike, które są produkowane na Tajwanie, a następnie kupowane w Ameryce Północnej. Na końcu produkcji narody budują ciężko pracującą ideologię, która prowadzi ludzi do produkcji i nakłania ludzi do konsumpcji ogromną ilością dóbr do oferowania. Towary nie są już po prostu utylitarne, ale modne, bez względu na to, czy chodzi o buty, czy garnitury.